facebook

Waarom buitenreclame werkt

Vindbaarheid, herkenbaarheid en zichtbaarheid zijn de drie peilers van buitenreclame. Duidelijke en verzorgde belettering en bestickering maken van uw pand een opvallende verschijning. En door gebruik te maken van gevelborden, reclamezuilen, vlaggen, spandoeken en autoreclame is uw bedrijf in het straatbeeld helemaal niet meer te missen!

Buitenreclame is overal en is 24/7 zichtbaar, waardoor u veel mensen kunt bereiken. Herhaling zorgt voor herkenning. Herkenning zorgt voor top of mind awareness, oftewel: de kans dat potentiële klanten als eerste aan uw bedrijf denken, wanneer zij een product of dienst nodig hebben die u levert is enorm groot.

Top of mind awareness

Deze top of mind awareness is te vergelijken met de ‘stamprijtjes’ van de middelbare school. Door de Franse of Engelse woordenlijsten continu te herhalen, onthield u ze beter. Waarschijnlijk weet u ze nu nog! De manier waarop we informatie opslaan in ons geheugen is hier verantwoordelijk voor.

Eerst gaat het zintuiglijk geheugen aan het werk, waarna dingen die van belang zijn worden opgeslagen in het korte termijn geheugen. Als de herhaling blijft, krijgt het een plekje in het lange termijn geheugen. Dit werkt precies hetzelfde bij bedrijfs- of merknamen. Wanneer er wordt gevraagd naar een belangrijke online zoekmachine, kunt u direct antwoord geven. Hetzelfde geldt voor het opnoemen van een cola-merk of de naam van de bakker bij u in het dorp.

Point-of-sale

Buitenreclame is prominent aanwezig in het straatbeeld en daardoor niet te missen. Hoeveel auto’s rijden er per dag langs uw bedrijfspand? Hoeveel mensen lopen in hun pauze voorbij? Al die potentiële klanten zien uw reclame dagelijks! Daarnaast is uw buitenreclame zichtbaar op de waardevolle Point-of-Sale locatie(s). Met andere woorden: het is het ultieme medium, waarmee u het aankoopmoment van uw doelgroep kunt beïnvloeden.

Nog een extra voordeel is dat iemand om buitenreclame heen kan. We leven in een snelle en digitale wereld, waarbij we gewend zijn door te zappen, te scrollen of te swipen. Bij buitenreclame is dit allemaal niet mogelijk, waardoor potentiële klanten uw reclame wel moeten toelaten in hun geheugen. Kortom; dit massamedium biedt vele voordelen voor uw bedrijf. Ga ermee aan de slag! Weet u niet waar u moet beginnen? Wij helpen en adviseren u graag.