Het belang van communicatiemiddelen

Of u nu een startende ondernemer bent of al een tijdje meedraait in de zakenwereld, goede communicatiemiddelen zijn altijd van belang. Met drukwerk als visitekaartjes, briefpapier, brochures en flyers creëert u meerwaarde en kansen. Bovendien zorgt u dat uw bedrijf als een huis staat.

Corporate identity

Drukwerk laat de corporate identity van uw onderneming zien. Bovendien zorgt een eenduidige huisstijl voor een professionele uitstraling en zullen potentiële klanten uw bedrijf gaan herkennen. Vaak weet u zelf heel goed wat u wel en niet wilt uitstralen. Een gedegen reclamebureau kan dit vervolgens vertalen in een professionele huisstijl en u advies geven over welke communicatiemiddelen niet kunnen ontbreken in uw marketing- en communicatieplan.

Voor ieder budget zijn er mogelijkheden! Bij de één gaat het om een compleet nieuwe onderneming, terwijl de ander graag een restyling wilt doorvoeren, omdat de huidige huisstijl niet meer bij de bedrijfsvoering van nu past.

Wanneer de huisstijl is ontworpen en u heeft daar een goed gevoel bij, kunt u de communicatiemiddelen laten vormgeven. Meestal begint een onderneming met het drukwerk, zoals visitekaartjes, een flyer en een advertentie. Daarnaast kunt u online aan de gang voor de vindbaarheid van uw bedrijf. Een goed begin is een mobielvriendelijke website, een Facebookpagina en een LinkedIn-account. Door de juiste mix van on- en offline middelen wordt uw bedrijf zichtbaar en kunt u nieuwe klanten binnenhalen.

Eenheid in communicatiemiddelen

We zien nog steeds te vaak dat bedrijven hun corporate identity niet goed voor elkaar hebben. Ze hebben ooit eens zelf een flyer in Microsoft Word opgemaakt, hebben een logo door een bevriende startende graphic designer laten ontwerpen en zijn zelf aan de slag gegaan met een website bij een goedkope leverancier. Op zich is daar niets mis mee, maar de ervaring leert dat dit chaos creëert. De huisstijl is vergeten en de communicatiemiddelen zijn een ratjetoe. Dit betekent dat de potentiële klant geen duidelijkheid krijgt over wat hij van uw bedrijf mag verwachten. Gevolg is dat deze liever naar een andere, gedegen, partij gaat. Weg klant, weg omzet! Zonde.

Zorg dus dat uw communicatiemiddelen een eenheid vormen, dat overal netjes uw website-url is vermeld, dat het logo op iedere brochure en flyer terugkomt. Kortom; ga serieus om met uw corporate identity, want dat levert u veel meer op dan te beknibbelen op de kosten hiervan. Als alles klopt, zal u de kosten voor uw drukwerk en online middelen binnen no-time terug verdient hebben. Dat klinkt lekker, toch!

Uiteraard kan Zeeman Reclamegroep u hierin ondersteunen. Zullen we onder het genot van een bakje koffie of thee hier eens over sparren? Neem (vrijblijvend) contact met ons op!